iga-2023-2
Pegasus-2024
27 Şubat 2020 Perşembe - 13:18

İLKER AYCI’DAN ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, bugün yaptığı basın toplantısında dünyada yaşanan koronavirüs süreci ve havacılığımıza yansımaları konusunda önemli açıklamalar yaptı

Losev-1

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, bugün İstanbul Havalimanı'nda yaptığı basın toplantısında dünyada yaşanan koronavirüs süreci ve havacılığımıza yansımaları konusunda önemli bilgiler verdi.

Korona virüsü konusu önemli bir tartışma konusu haline geldiğini belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, “Uzun zamandan beri ilk kez pandemik bir duruma doğru giden bir virüs söz konusu. Dünya Sağlık örgütü bunu pandemik bir hastalık olarak ilan edebilir” dedi.

İlker Aycı’nın açıklamasından satırbaşları şöyle:

Wuhan kaynaklı virüsle ilgili olarak Çin uçuşlarımızı durdurmuştuk Ardından İran geldi. Pazartesi itibariyle Sağlık Bakanımızın açıklamasıyla birlikte İran uçuşlarını durdurduk. Salı günü bir uçağımız İran’dan Türk vatandaşlarımızı alarak havalandı.  Mürettebatımız uçakta risk gördüklerini ifade etti ve uçağın Ankara’ya inmesinin uygun olacağı kararıyla uçağı Ankara’ya indirdik. Yolcular ve mürettebat hastaneye alındı. Bu noktada THY olarak Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca ve tüm ekibine özellikle teşekkür ediyoruz. Bundan sonra da dünyanın herhangi bir ülkesinde bulunan vatandaşlarımızı Türkiye’ye getirmek THY’nin asli görevleri arasındadır. Bununla ilgili olarak tüm ilgili bakanlıklarımızla ve kurumlarla irtibat halindeyiz. Dünya Sağlık Örgütü’nün yönlendirmelerini dikkatle takip ediyor ve tedbirleri alıyoruz. Seul seferlerimizi azalttık, Navhçıvan uçuşlarını geçici olarak durdurduk. Riskin bertaraf edildiği döneme kadar bazı yerlere uçuşları geçici olarak durduruyoruz. Bu konularda yolcularımızı sürekli bilgilendiriyoruz. Uçaklarımızda anonslar yapıyoruz. Personelimize eğitimler verildi. Azami gayreti gösteriyoruz.

Suudi Arabistan gelişmesi

Suudi Arabistan, umre ziyaretlerini askıya almanın yanında daha çok hastalığın görüldüğü ülkelerin arasında bulunduğu 22 ülke vatandaşlarını vizeleri olsa dahi kabul etmiyor. Umre uçuşlarımız kapatıldı. Biz de buradan açıklanan 22 ülkeye mensup vatandaşları Suudi Arabistan’a göndermiyoruz.

Bilet değişimi, iadesi gibi işlemler kolaylaştırıldı

Bilet değişimi konusu özellikle önemli. Salgından etkilenen sefer iptalleri yaptığımız ülkelere bilet değişimi, bilet iadesi veya açığa alma işlemlerini son derece kolaylaştırdık. İster web sitemiz, ister  çağrı merkezlerimiz ve satış ofislerimizden bu hizmetlerimizi süratle veriyoruz.

Koronavirüs riski ve önlemler

Hastalık ve hastalıktan korunma konusunda bilgilendirmeler yaptık ve koruyucu malzemeler, kitler, maske ve dezenfektanlar yollandı, uçaklarımıza yüklendi. Boeing ve Airbus’ın kabul ettiği dezenfekte şirketi tarafından akredite edilmiş cihaz ve ürünlerle yapıyoruz. 250’den fazla uçağımızı dezenfekte ettik. Yolcularımız güven içinde uçuşlarını yapabilirler.

Komplolara itibar etmeyiniz

Dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan Türk vatandaşlarını ülkemize getirmek bayrak taşıyıcı olarak bizim görevimizdir. Buharlı sistemle dezenfekte ederek kargo bölümü dahil olmak üzere uçağın her tarafı aynı şekilde dezenfekte işleminden geçirildi. Aslı astarı olmayan yorumlar duyduk ki, kimsenin komplolara itibar etmemesi lazım, her zaman olduğu gibi Türk vatandaşlarını tahliye etmek görevimiz.

Virüs riskli tedbirsiz ihtiyatsız olmak daha riskli… Kurumsal olarak almamız gereken tüm tedbirleri alıyoruz. Bir yandan da hayatın tabii akışının sürdürülmesi gerekli.

Böylesine risk ortamı içinde bilgi kirliliği de oluşuyor. Zorlama yorumlarla kamuoyunu yanıltacak, şüphe uyandıracak bilgi kirliliği karşısında iletişime önem veriyoruz. Bilgilendirmeye devam edeceğiz. Yolcularımızdan ricamız açıklamalarımızı takip etmeleri.

2020 yılı afetlerle başladı

Ocak ayı son derece iyi bir ay oldu izim için. Afetlerle başlayan bir yıl oldu. En önemli risklerden biriyle –koronavirüs krizi- karşılaştık. Ocak ciddi bir artışla başlamıştı, yüzde 80.6 artış… Dış hat yolcusundaki artışımız yüzde 18 oldu. Tüm yolcu bakımından artış yüzde 10 oldu. Şubatın ilk yarısı da aynı trendde geçti. Şubatin ikinci yarısında virüs nedeniyle düşüşler oldu.

İtalya’daki gelişmeler yakından takip ediliyor

Aktif biçimde takip ediyoruz. Oradaki istasyon ve havalimanlarından düzenli raporlar alıyoruz. Roma ve Milano uçuşlarını azaltabiliriz, gerekirse kapatırız. Riskin yükseldiğini görürsek herhangi bir tereddüdümüz olmaz.

Her krizden ders çıkarılıyor

Her krizden belli dersler alıyoruz. Bağışıklığımızı güçlendiriyoruz. Ekibimiz risk yönetimi konusunda çok tecrübeli. Dolayısıyla çok hızlı öğrenip adapte oluyoruz. B, C planlarını devreye sokmaya, revizyonları yapmaya çalışıyoruz. Bu dönem (Expect unexpected) “beklenmeyeni bekle” dönemi… Bu krizle ilgili beş senaryo üretildi. Riskle ilgili en kötü senaryo ‘Haziran sonu bitecek’ şeklinde yorumlanıyor. Planlarımızı bununla ilgili yaptık. Risk globale doğru ilerleyince boyut genişledi.

MAX krizinde son durum

Mart ayı içinde Boeing bize bir ziyaret yapacak. Yaz başı itibariyle gerekli testlerin yapılarak izinlerin alınabileceğini, bu yaz sonu itibariyle uçuşların olabileceğini söylüyorlar.

Türkiye’de risk iyi yönetiliyor

Bunun en kötü senaryosu elbette hastalığın memleketimizde yayılması olur. Çok şükür ki, Sağlık Bakanlığımız ve ilgili kurumlarımızın çabası sayesinde risk iyi yönetiliyor. Virüs, İtalya gibi Singapur gibi hijyene önem gösteren ülkelere gitti. Şu anda risk devam ediyor, iyi gidiyoruz. Bunu iyi yönetiyoruz şu anda. ‘Olabilecek en iyi senaryodayız’ öyle görüyorum. Bu riskin sona ermesiyle bundan en çabuk çıkacak ülke olarak Çin i görüyorum. Çin güçlüdür, bundan çok hızlı bir biçimde sıyrılacak ve çok hızla toparlanacak. Bunun yanında bütün bölgesel ve global krizlere karşı Türkiye başarılı kriz yönetimi örnekleri verdi.  Türkiye’nin de bu krizi iyi yönetecek ve başarıyla çıkacak ülkelerden biri olduğunu düşünüyorum. Ülkeme, devletime, hükümetime, Türk insanına güveniyorum. Çin’le birlikte en iyi reaksiyonu verecek ülkenin Türkiye olacağını düşünüyorum. Bunu hep birlikte hayata geçirmeyi başarabiliriz.