iga-2023-2
Pegasus-2024
18 Temmuz 2016 Pazartesi - 20:11

AYCI ABD UÇUŞLARIYLA İLGİLİ KONUŞTU

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı,” Ben direkt uçmamak için Amerika'ya hiçbir sebep olmadığını düşünüyorum” dedi

Losev-1

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Amerikan Sivil Havacılık Kurumu'nun geçici bir süre olarak uçuşları durdurmasıyla ilgili "Ben direkt uçmamak için Amerika'ya hiçbir sebep olmadığını düşünüyorum. Aldığımız tedbirlerin normlara uygun olduğunu düşünüyorum. Biz raporlarımızı verdik. Şu anda Amerikan tarafının değerlendirmelerini bekliyoruz. İnanıyorum ki dost ve müttefik ülke Amerika, Türkiye'nin şu anki burada gösterdiği basireti, iş birliğini anlayarak, bir an önce kararını verip Amerika'da bekleyen yolcularımızı da burada bekleyen yolcularımızı da rahatlatacak bir kararı alacaklardır diye düşünüyorum" dedi.

"İLK ETAPTA YAKLAŞIK 900 CİVARINDA UÇUŞUMUZU İPTAL ETTİK"

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, CNN Türk canlı yayınına katılarak, soruları yanıtladı. Askeri darbe girişimi nedeniyle uçuşlarda herhangi bir sorun yaşanıp yaşanmadığı ve çok fazla uçuş iptalinin olup olmadığı sorulan Aycı, olayın ardından ilk etapta yaklaşık 900 civarında uçuşun iptal edildiğini bildirdi. Yaklaşık 5 binin üzerinde kişinin ilk etapta otellere sevk edildiğini kaydeden Aycı, "Hepimizin başı sağ olsun. Ayrıca kanalınıza da büyük geçmiş olsun. Ben sorumlu yayıncılığınızdan dolayı sizleri tebrik ediyorum. Çok teşekkür ediyorum. Şu anda bizim özellikle olay vuku bulduktan sonraki süre içerisinde ilk etapta yaklaşık 900 civarında uçuşumuzu iptal ettik. Hemen yolcularımızı internet sitemizden bilgilendirmeye çalışarak, durumla ilgili onlara bilgi geçerek, onların bu konudaki hareket kabiliyetlerini ve uçuş planlarını gözden geçirmelerini sağlamaya çalıştık. İletişim dilimize de son derece dikkat ettik. Bunun yanı sıra yolcularımızı havalimanından alarak, otellere taşıdık. Yaklaşık 5 bin kişinin üzerinde insanı ilk etapta otellere sevk ettik. Otellerde ağırlamaya başladık. Otellerde desk'ler kurduk. Yaklaşık 40 civarı otelde desk'ler kurduk ve buralardaki arkadaşlarımız bu masalarda yolcularımıza hizmet vermeye başladı" ifadelerini kullandı.

"AMERİKA HARİCİNDEKİ TÜM UÇUŞLARIMIZI EKSİKSİZ YAPIYORUZ"

Amerika haricindeki tüm uçuşların şu anda eksiksiz yapıldığını belirten Aycı, "Uçuşları normale döndürmek için çalışmalarımızı kriz masasında devam ettirdik. Pazar gününden itibaren de cumartesi günü uçuşlara başladık. Cumartesi uçuşlarımızın yaklaşık yüzde 60'ını gerçekleştirdik. Pazar günü ise uçuşlarımızın yüzde 90'ını gerçekleştirdik. Bugünden itibaren de Amerika haricindeki tüm uçuşlarımızı eksiksiz yapıyoruz şu anda" diye konuştu.

"DÜN İTİBARİYLE SABİHA GÖKÇEN'DE TÜM UÇUŞLARIMIZI EKSİKSİZ YAPTIK"

Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da dün itibariyle tüm uçuşların eksiksiz biçimde yapıldığını kaydeden İlker Aycı, "Cumartesi günü yurt dışından iptal edenler oldu. Cumartesi günü Türkiye'ye uçan havayollarının yaklaşık yarısı uçtu, yarısı uçmadı. Bir kısmı iptal etti, bir kısmı uçtu. Pazar gününden itibaren tüm havayolu şirketleri normale döndü. Sabiha Gökçen'de de cumartesi günü özellikle öğleden sonradan itibaren normalleşme başladı. Pazar gününden itibaren de uçuşlarımıza başladık. Dün itibariyle de Sabiha Gökçen'de tüm uçuşlarımızı eksiksiz biçimde yaptık" dedi.

"AMERİKAN SİVİL HAVACILIĞI GEÇİCİ BİR SÜRE UÇUŞLARI DURDURDUĞUNU SÖYLEDİ"

Amerika uçuşlarında neden sıkıntı olduğu sorulan THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, şöyle konuştu: "Amerika uçuşlarındaki sıkıntı şuradan kaynaklanıyor. O gece biliyorsunuz Sayın Cumhurbaşkanı'mızın, Başkomutan'ımızın kendisinin yaptığı çağrı sonrası halkımız sokaklara döküldü bu darbeyi önlemek için. Havalimanı da biliyorsunuz işgal altındaydı. Havalimanına da gelmişti bu illegal güçler. Onların da kuleyi bir işgali söz konusuydu. Halkımızın havalimanına girişiyle birlikte emniyet güçlerimiz, güvenlik güçlerimiz, İstanbul Emniyet Müdürlüğümüz hepsi bir arada buradaki işgali ortadan kaldırdılar ama içeriye sivil halkın da girmesinden dolayı bir endişe duydu. Kule ele geçirildiği zaman uçuşları zaten stop ettiriyorsunuz. Biz kule ele geçirilir geçirilmez kulede yeniden Türk bayrağı dalgalanır dalgalanmaz ve yeniden havalimanı emniyetli hale gelir gelmez uçuşlarımızı sürdürdük. Ama o görüntülerden etkilenen Amerikan Sivil Havacılığı bizimle irtibata geçerek, bu anlamıyla geçici bir süre olarak uçuşları durdurduğunu söyledi".

"1 AY İÇERİSİNDE DEĞİŞİKLİKLERİ YAPARAK, ONLARI RAHATLATACAĞIZ"

THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, yolcuların mağdur olmaması için şunları söyledi: "Malum olaydan dolayı, illegal kalkışmadan dolayı eğer biletini değiştiremeyen ya da bir yerde biletini değiştirip uçmayı bekleyen bir yolcumuz varsa merak etmesinler; bütün bu biletler Türk Hava Yolları şirketimizin güvencesi altındadır. Biz bunları kayıtsız, şartsız değiştireceğiz ve 1 ay içerisinde bu değişiklikleri yaparak, onları rahatlatacağız"

"OLUMLU BİR RAPOR YAZACAKLARI İZLENİMİ OLUŞTU"

Amerika uçuşlarındaki sorunun ne zaman çözüleceği sorulan Aycı, uçuşların başlatılmaması için hiçbir sebebin olmadığını vurgulayarak, "Buraya gelmeden hemen evvel yine onlarla toplantıdaydım. Olumlu ayrıldıkları izlenimleri var bende. Olumlu bir rapor yazacakları izlenimi arkadaşlarımızda da oluştu. Ama Amerikan tarafından gelecek olan değerlendirme sonucu kararı bilemem. Sürpriz kararlar da çıkabilir, çıkmayabilir de ama benim görüşüm; Sivil Havacılık Uluslararası ve Avrupa Sivil Havacılık kuralları gereği normlara uygun bir havalimanımız var. Normlara uygun çalışan bir havayolu şirketimiz ve uçuşlarımız var. Bu uçuşları başlatmamak için hiçbir sebep yok" açıklamasında bulundu.

"B PLANLARIMIZ VAR"

Amerika uçuşlarıyla ilgili olumsuz bir kararın çıkması halinde B planlarının olduğunu belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, sözlerini şöyle sürdürdü: "B planlarımız var şüphesiz. Ama şu anda B planlarını ilan ederek, karar vermek üzere olan makamlara nasıl olsa B planları varmış, gibi bir rahatlatmaya itmek istemem ama B planlarım var. Eğer böyle bir karar çıkarsa B planlarımızı anlatırım. Umarım B planlarımıza gerek yok. Ben direkt uçmamak için Amerika'ya hiçbir sebep olmadığını düşünüyorum. Aldığımız tedbirlerin normlara uygun olduğunu düşünüyorum. Biz raporlarımızı verdik. Şu anda Amerikan tarafının değerlendirmelerini bekliyoruz. İnanıyorum ki dost ve müttefik ülke Amerika, Türkiye'nin şu anki burada gösterdiği basireti, iş birliğini anlayarak, bir an önce kararını verip Amerika'da bekleyen yolcularımızı da burada bekleyen yolcularımızı da rahatlatacak bir kararı alacaklardır diye düşünüyorum"